10 idėjų kaip sėkmingai bendradarbiauti su savo vaiko mokykla

reading-books-at-home-
Ar tikrai Lietuvoje tėvai kartu su savo vaikais praleidžia vidutiniškai tik po septynias minutes per dieną? Šiandien kai kurie tėvai neigia šiuos prieš keletą metu nerimą sukėlusius statistinius rodiklius kartu su savo vaikais… eidami į mokyklą, t. y. ten, kur jų atžalos praleidžia didžiąją dienos dalį.
Užsienio patirtis rodo, kad aktyvus tėvų ir mokyklų bendradarbiavimas padeda kurti jaukią aplinką ugdymo įstaigose ir didina vaikų motyvaciją bei pažangumą. Jūsų dėmesiui – 10 nesudėtingų idėjų, kaip labiau įsitraukti į savo vaiko aplinką.
1. Aktyviai domėkitės, kaip Jūsų vaikui sekasi mokytis. Tą daryti reikia nepriklausomai nuo moksleivio amžiaus. Nebambėkite dėl prastų pažymių – geriau kartu išsiaiškinkite jo silpnąsias puses ir padėkite pasiruošti pamokoms. Nereikia jokių mokslinių tyrimų įrodyti, kad tokie nesudėtingi veiksmai išties prisideda prie mokinių pažangumo.
2. Klauskite konkrečiai. Daugelis moksleivių, ypač paaugliai, nuolatos klausinėjami „kaip sekėsi mokykloje?“ nebenori plėstis ir tarstelėję „gerai“ nuskuba į savo kambarį. Vietoje abstraktaus kreipimosi, klauskite konkrečiai, pavyzdžiui: ar sunkus buvo matematikos kontrolinis darbas? Ar tau aiški optikos tema fizikoje? Ką dabar mokotės per istorijos pamokas? Taip žinosite, ką Jūsų vaikas konkrečiai veikia pamokų metu.
3. Nepraleiskite mokyklos švenčių. Visuomet dalyvaukite mokyklos renginiuose, ypač jeigu Jūsų vaikas juose vaidina. Klaidinga manyti, jog tai svarbu tik pradinukams – parodyti tėvams, ką sugeba ir ko išmoko, nori bet kokio amžiaus vaikas.
4. Padėkite ruoštis renginiams. Tai – viena iš populiariausių tėvų savanoriavimo mokykloje formų. Pasisiūlykite siūti ar suorganizuoti kostiumus vaidinimui, gaminti dekoracijas, sutelkite kitus tėvus bendram tikslui.
5. Bendrauti su mokytojais ne vien tada, kai vaikas prasižengia. Šiuolaikinė mokykla siekia mažinti distanciją tarp mokytojų, moksleivių ir jų tėvų. Šiandien patariama išlaikyti draugišką santykį su savo vaiko mokytojais, patarti jiems kaip reikėtų dirbti su konkrečiu moksleiviu, pavyzdžiui, jeigu Jūsų vaikui nelabai sekasi tam tikras dalykas, bet jo puiki regimoji atmintis, apie tai galima irgi užsiminti mokytojui.
6. Pasidalinkite savo darbo ir karjeros patirtimi per pamokas. Karjeros dienas užsienio valstybėse populiaru organizuoti ne tik abiturientams, bet ir pradinukams. Patys įdomiausi pranešėjai tokiu atveju ir būna moksleivių tėvai – inicijuokite teminę karjeros dieną mokykloje!
7. Organizuokite renginius mokykloje. Mokykla – puiki erdvė tokioms veikloms kaip rankdarbių ar knygų mugės, labdaros vakarai. Tai kartu su kitų moksleivių tėvais nesunkiai galite inicijuoti ir Jūs.
8. Vykite kartu į ekskursijas. Mokytojams dažnai reikia pagalbos, norint suvaldyti didelę grupę moksleivių – pasisiūlykite jiems padėti vykdami į keliones kartu.
9. Pasiūlykite būrelį. Jeigu matote, kad Jūsų vaiko mokykloje reikėtų papildomos popamokinės veiklos – pasiūlykite muzikos, dailės būrelį, gitaros studiją. Suraskite mokytoją, o galbūt pats esate geras kurios nors srities specialistas ir norėtumėte save išbandyti pedagogo kailyje?
10. Nesielkite išskirtinai su savo vaiku mokykloje. Galbūt skamba neįprastai, bet daugumai vaikų jų tėvų buvimas mokykloje nekelia jokio nepatogumo jausmo, veikiau atvirkščiai. Vis dėlto, jeigu Jūsų atžala jaučiasi ne visai patogiai, neskirkite viso dėmesio tik jam ir nesielkite su juo išskirtinai, bendraukite su kitais moksleiviais ir mokytojais.
Lietuvoje taip pat vykdomos veiklos, skatinančios aktyvesnį tėvų dalyvavimą mokyklos gyvenime. Projektas ,,Darni šeima ir tvari mokyklos bendruomenė – ateities Lietuva” – tai edukacinių renginių ciklas, orientuotas į mokyklos bendruomenės puoselėjimą, aktyvų tėvų įsitraukimą į švietimo veiklas, geresnį tarpusavio bendradarbiavimą ir supratimą. Mokyklų bendruomenėms ir tėvams organizuojamos paskaitos, seminarai, saviugdos klubai.
Kita tėvų įsitraukimą skatinanti iniciatyva – projektas „T klasė“. Jo metu tėvai mokyklose veda pamokas mokiniams, pavyzdžiui, mama farmacininkė su moksleiviais dalijasi chemijos žiniomis.
Visos šios veiklos siekia ugdyti sąmoningumą, atsakomybę, skatinti viso gyvenimo tobulėjimą, nebijoti pozityvių pokyčių ir mokytis iš gerosios patirties. Projektai finansuojami Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis.
 

Komentavimo galimybė išjungta.